söndag 28 juni 2009

Dagen da jag spoar Tiger

Arets forsta, eller ska vi saga, forsta golfrundan sen 2007 avlades igar.
Vard for eventet var Los Robles greens i Thousand oaks. En kuperad bana med bra langd och ett par pa 70.
Rostig som man var blev det en halv hink bollar och nar en drive satt rakt ner for ranchen kandes det bast att sluta pa en high.

Hal far hal kanns overkurs sa jag droppar den direkt - 82 SLAG!!!!!
No mulligans, no nothing. Sa jag det, 36 slag pa de forsta 9 halen (par 34)? Om jag inte sa det sa slog jag alltsa 36 slag pa de forsta 9 halen dar par ar 34.
Sjalvklart vill mycket ha mer eftersom jag avslutade med en dubbel och trippel bogey och hade kanske nagra onodiga 3-puttar, men som sagt - 82 slag!!

Needless to say sa har jag aldrig gatt sa bra och pa klassiskt Masters maner avslutade vi med att kaka Pollo loco med ALLT!
Svettig, trott och skitig rullade vi sen (jag och min privata chauffor) till L.A.X for att plocka upp my tag-team partner, Ivan och nu ar vi idag sondag javligt klara for en dag pa stranden.

/M

2 kommentarer:

  1. 82 slag!? Vill inte vara killen som baissar, men - är det inte lite typiskt att ingen från Svedala är med och kan bekräfta detta klasspel..? Tycker så här från distans att Gunde Svan-historien var mer trovärdig - om det inte hade varit för en bevittnad 89-runda i ösregn i Småländska vattendraget Alvesta GK.
    En fråga till: Om privat chaufför nyttjas, och bilden på den röda legoklossen några inlägg tidigare motsvarar chaufförens fordon - var sitter passagerarna? Verkar ha funnits mer plats i Gunde Svans mördarbacke än i det smyckeskrinet. Vad är det för märke egentligen på kärran? Tupperware eller?
    Anyways - go Swedes! Have fun...

    / http://www.chrysler.com/en/2009/300/

    SvaraRadera
  2. Som deltagare i eventet vill jag starkt pavisa att detta inte ar ett skamt eller ett forsok att verka former an er vanliga golfare. Men det finns icke mindre an 3 (TRE) personer som har bevittnat och betalat for att se denna uppvisning.

    Icke mindre finns det ocksa ett dokument som ar attesterat av 2 (TVA) av dessa.
    Hindorff 1 - W 0

    SvaraRadera