fredag 26 juni 2009

We are now clear for take off

Det kandes förbannat synd att lamna gamla svedala nar hon i all sin prakt visar upp sin basta sida med sol och allt som hor till. Jag hade dagen innan avfard övervagt min sista maltid nar jag strosade runt pa stan. Thai, burgare, pasta....men sa slog det mig - strömmingsvagnen.
Sagt och gjort, ivag till Slussen. Och med en strömmingsrulle i ena handen och med blicken mot Stadsgarden knallade jag ner for Skeppsbron.
En oerhört vardigt farval...eller pa aterseende snarare.

Allting upp till avgang var val som det heter, ratt uneventful. Det var de vanliga fragorna om vaskpackning etc. En kall kl. 12 öl i vantan pa planet.
Underhallningen utöver lasning och iPod stod en amerikansk dam för som i vanthallen borjar kora utfallssteg och squats.
(Stilla reflektion 1 - Den som sager att feromoner ar bull havdar jag har fel. Testa att ga in pa parfym taxfreen med en smacker madam i blickfanget och sag att du inte far lite fralla....just det)
En stilla önskan om bankkollega for genom huvudet pa planet. Det blev inte alternativ ett, dvs en cool madam som OCKSA skulle till L.A utan nr. tva, en skön gubbe fran South Carolina som drog lite rövare om livet back in the days down south och som undrade lite om Sveriges infrastruktur etc.
(Stilla reflektion 2 - Varför finns det en liten springa pa flygplanstoaletten att kasta rakblad i? Tanke #2 blir da sjalvklart hur gammalt planet egentligen ar? Tanke kasserad med blixtens hastighet.)

Helt otippat ar det 2.5 chickflicks pa planet. Maybe he's not that into you, new in town och nan Hoffman-rulle dar hans dotter ska gifta sig som jag somnade 20 min in i. Maybe he's not... var tolererbar, men de andra tva - skjut mig! (eller alt. 2, hit med spriten)

TOUCHDOWN! 9,5 timme senare landar vi i the deep south - Atlanta. Sjalvklart sportas det Outkast och just "Welcome to Atlanta".
Men val pa backen andras melodin. Det ar Timbuktu, Nationalteatern och The Ark. (Ja du laste ratt, "It takes a fool" ar fan skön)
För att beskriva det drar jag mig till minnes en förelasning med Anders Lundin dar han pratade om att smygtavla. I det har fallet tavlar jag med tusentals jankare i patriotism och fosterlandskansla. Sjalvklart vinner jag, vad trodde du?

Som vanligt efter flighten intas en maltid GRANDE da hungern ar akut. De som kanner mig vet att jag kaller det som jag ser det. Och pa vag mot baren sag jag arets storsta camel toe. (det ar engelska, sa ja, man sarskriver Ludvigs far ;-)
Jag brukar inte aktivt kolla kvinnor i skrevet da jag inte forstar fenomenet, men om sa sjalvaste Gunde Svan hade skidat upp för de har kullarna hade han fan varit helt slut.
Det var wake up call #1 - du ar i USA nu. Oblygt och sökande av uppmarksamhet var orden.
(Stilla kontemplation 3 - Varför far de kalla det "high speed internet" i USA? Farg torkar fan snabbare an vad skiten laddade pa flygplatsen.)

Efter lite maklemang med gatebyten, förseningar och annat avgar planet vasterut. Klassisk koma lite, kolla NBA-draften och spraka lite med en cool tjej som satt bredvid pa planet.

Och nu ar jag....alltsa har. Det blir lite slöande, golfande och solande. Kanns helt ok. Och pa lördag kommer förstarkningen.
Hypad? Jag? Ooooh, nej?
Som vi sager har i hooden - peace out fooo's.
(Stilla kontemplation 4 - Amerikanare klar sig för javla daligt. Nuf said. Och varför denna langa utlaggning? Ett ord - jet lag)

1 kommentar:

  1. En gång så smygtävlade jag i bastu med ett gäng finnar i Helsingfort.. det gör jag inte om.

    Ansbros-Soumilainen 0-1

    SvaraRadera